FANDOM

Vojna v Mexickom zálive a Karibiku bola dôležitá udalosť v ľudsko-mimozemskej vojne počas Svetovej Invázie. Toto obdobie vojny bolo zapríčinené prechodom amerického námorníctva cez Mexický záliv na východné pobrežie Spojených štátov. Vojny sa okrem Spojených štátov zúčastnili aj krajiny Strednej Ameriky: Kuba, Jamajka, Haiti Mexiko.

Dôležité bitky v konflikte Edit

Vylodenie v Havane a oslobodenie Kuby Edit

Americké vylodenie v hlavnom meste Kuby. Vylodenie prinieslo zázemie pre pokračujúce oslobodenie Kuby vďaka ktorému Kubánska vláda umožnila americkému letectvu a armáde využívať Kubu ako základňu počas vojny v Karibiku.

Bombardovanie Cancúnu Edit

Prvé americko-mexické ťaženie v Karibiku. Yucatánsky polostrov bol kľúčovým bodom k oslobodeniu júžného Mexika. Pôvodný americký plán nebol oslobodzovať Mexiko. Avšak z dôvodu silnej mimozemskej blokáde medzi Yucatanom a Kubou musel byť útok zamierený aj na Mexickú pôdu. Niekoľko dňové bombardovanie prímorského mesta Cancún, ktoré bolo súčasťou Operácie Green Dragon prinieslo otvorenie pobrežia Yucatanského polostrova čím umožnilo Mexickým vojskám vstúpiť do obsadeného južného Mexika bez nutnosti postupovať cez stred krajiny.

Bitka o Yucatan Edit

Yucatanská kampaň nasledovala hneď po bombardovaní Cancúnu. Mexická armáda spoločne s Námornou pechotou Spojených štátov postupovala hlbšie cez Yucatan až po mesto Mérida ktoré bolo po pár dňoch oslobodené. Americká armáda bojovala po boku Mexika až po bitku o mesto Chetumal na Mexicko-Belizejskej hranici. Americká armáda dostala rozkaz sa z Mexika stiahnuť kvôli pokračujúcom postupe naprieč Karibikom smerom na východ. Mexická armáda spoločne s Belizejskou mesto Chetumal dobila a ich postup bol zastavený až v meste Veracruz kde nastala proti-ofenzíva mimozemských vojsk. Do konca vojny sa Mexiku podarilo Yucatan udržať avšak Belize padlo a zvyšok Belizejského obyvateľstva bol evakuovaný na Yucatan.

Bombardovanie Caymanských ostrovov Edit