FANDOM

Vojaci - pechota Edit

James Foley - hodnosť: seržant. Velil 120. pluku národnej gardy štátu Michigan. Zúčastnil sa prvej bitky s mimozemskými jednotkami na predmestí Grand Rapids, bitky o Chicago, bitky o Pittsburgh a v bitke o Saharu. Po skončení prvej fázy vojny slúžil vo Washingtone D.C. ako vrchný veliteľ armády USA. Zomrel počas skorej invázie druhej fázy vojny v Kansas City.

Martin Walker - hodnosť: kapitán. Člen USMC (Námorná pechota Spojených štátov), po bojov v Minnesote velil tajnej jednotke s krycím názvom Black Wolves ktorá vyšetrovala jednania ľudí s mimozemskými jednotkami. Počas obrany západného pobrežia bol povýšený na majora a prevelený k národnej garde štátu California. Po bitke o San Francisco bol zbavený velenia a podradený späť na kapitánsku hodnosť. Zomrel počas zemetrasenia v Los Angeles.

Davis Walker - hodnosť: generál. Desiatnik odsúdený za vraždu ktorú nespáchal. Počas tretej bitky o New York mu bola udelená milosť za chrabrosť v boji. Počas tretej bitky o New York bol povýšený na hodnosť podplukovníka, počas bitky o Philadelphiu prevzal hodnosť plukovníka a stal sa hrdinom armády, kedže sa mu podarilo v rozhodujúcej chvíli odpáliť EMP vežu ktorá ukončila vojnu. Na lunárnej základni získal hodnosť generála a velil lunárnej pechote. Zomrel na starobu v Phoenixe, Arizona.

Ryan Johnson - hodnosť: brigádny generál armády Severnej Ameriky. Ako dieťa prežil lunárnu apokalypsu. Počas dospievania slúžil v armáde ako pomocný zásobovač, neskôr plne stúpil do novo stvorenej armády Armádnych štátov bývalej Ameriky. Rýchlo sa vypracoval na hodnosť brigádneho generála a ako generál s najväčšou hodnosťou v štáte velil celej armáde. Po vypuknutí druhej občianskej vojny v Severnej Amerike viedol Armádne štáty do boja proti Capital Wastelandu. Dával dôraz na slobodu a mier v apokalypsou zničenej Amerike a chcel s Capital Wastelandom uzavrieť diplomatický mier. Po obsadení Las Vegas Capital Wastelandom viedol armádu k oslobodeniu Pacifických pobrežných štátov. Bol povýšený na hodnosť generál armády po tom čo sa Pacifické pobrežné štáty pripojili k Armádnym štátom a vytvorili Spojené štáty Severnej Ameriky (USNA). Pod jeho velením bojoval za nezávislosť Nového Texaského štátu a takisto vyjednal dohodu o presune USNA vojsk cez Minnesotské teritória. Podarilo sa mu s armádou Severnej Ameriky dobyť Úniu Nového Anglicka a donútiť ju ku kapitulácii. Po pripojení Minnetoského teritória a bývalého územia k USNA bojoval v posledných bitkách proti Capital Wastelandu, v hlavne v poslednej bitke o Phoenix. Obetoval sa aby zachránil obyvateľstvo Phoenixu čím na jednotky Capital Wastelandu samoručne odpálil jadrovú hlavicu. Tesne pred tým bol v Bostone vymenovaný za prvého oficiálneho prezidenta Spojených štátov Severnej Ameriky. Velenie po ňom prebral generál major Paul Jones ktorý donútil ďalšími jadrovými útokmi Capital Wasteland kapitulovať. Po vojne sa k USNA pripojila aj zaniknutý Novo Texaský štát.

Kyle Miller - hodnosť: plukovník. Člen špeciálnej jednotky Delta Force, predtým veliteľ Národnej gardy štátu Connecticut. Bol jedným z tých ktorý bojovali vo vojne v Perzskom zálive. Počas mimozemského útoku na východné pobrežie sa jemu a národnej garde podarilo udržať leteckú základňu v Connecticute čím zabezpečil neskorší výsadok v New York City. Patril medzi najodvážnejších a najlepších vojakov v Amerike. Viedol vyše 200 000 výsadkárov pri výsadku nad East River v New Yorku. Jeho odvážnosť a bojovnosť viedli k rýchlemu dobytiu Harlemu a oblasti siahajúcej od Central parku až po Midtown Manhattan. Počas niekoľkých dní oslobodil s armádou takmer celý Manhattan. Pri bojoch o Lower Manhattan a na pobreží východného Brooklynu za pomoci USMC, armád Národných gárd a námorníctva velil vyše 2 000 000 vojakom. Po úspešnom obsadení New Yorku v rekordnom čase bol povýšený na hodnosť generála a bol povolaný do veliteľského centra do Iowa City. On však hodnosť odmietol a apeloval na to že chce ostať so svojou jednotkou brániť New York City až dokým to bude stav vojny vyžadovať. Počas následujúcej dekády kedy v New Yorku žiadne boje nenastali sa začal mierne venovať armádnej politike, rozoberal vojenský zákon, potláčal možnú kapituláciu mimozemským vojskám, bojoval za právo použiť v konflikte jadrové zbrane, apeloval na veľa zlých vojenských taktík a podobne. Po prehre na západnom pobreží žiadal od velenia možnosť zobrať celú jeho časť armády a presunúť sa do Nevady a započať protiútok. Tvrdil a až prosil o to aby mohol západné pobrežie dostať opäť pod kontrolu, sám sa dokonca navrhoval že armádu povedie. Po tom čo mu velenie oznámilo plán Bostonského vylodenia a vojny v Karibiku , prosil o preloženie do Karibskej oblasti a chcel veľmi armáde pomôcť aj pri prechode cez Karibik, aj v Bostone. Kvôli silnej mimozemskej blokáde okolo New Yorku nebol schopný prepraviť do Karibiku ani nákladné lietadlo, a nie ešte armádu. Počas Bostonského vylodenia, bojoval s jednotkou Delta Force o mesto New Haven v Connecticute aby získal pre vylodenie v Bostone čas. Po neúspechu vylodenia rezignoval a odišiel z armády. Z New Yorku sa však nemal ako dostať preč preto sa pripojil k U.S. Army Rangers a veril sľúbil že New York nikdy nepadne do rúk mimozemskej armáde. Počas tretej bitky o New York bojoval na Manhattane spoločne vojskami Rangers. Ako jeho smrť je udávaná explózia z horľavej bomby ktorá počas bombardovania spálila Manhattan. Jeho telo, ani kosti sa nikdy nenašli. Po nukleárnej explózii v New Yorku našli výskumné oddiely záznamy o jeho možnom prežití. Podľa záznamu nájdeného v checkpointe jednotky Rangers bolo udávané že krátko pred dopadnutím horľavej bomby sa ukryl v metre mesta cez ktoré sa následne dostal až do Jersey City. Podľa niekoľkých mimozemských správ ktoré zachytila rozviedka bol videný krátko pred nukleárnou explóziou v Newarku v New Jersey. Tam jeho záznam končí a udáva sa že ho zabila žiara z výbuchu jadrovej bomby pri ktorej stratil zrak a následne zomrel na ožiarenie. Niektorý jeho bývali kamaráti z jednotky však tvrdili že výbuch prežil, avšak nikde vo Philadelphii nebolo zaznamenané že sa do nej dostal.