FANDOM

Ofenzíva v Tennessee alebo pred rokom 2040 známa aj ako Bitka o Tennesseskí výbežok bola masívna mimozemská ofenzíva na štát Tennessee za cieľom preraziť obrannú blokádu štátov pod správou armády a započať postupné dobývanie vnútrozemia USA. Ofenzíva prebehla 2 krát. Prvá sa uskutočnila v jar 2022 nečakaným priechodom cez Apalačské vrchy a ťažením k mestu Knoxville. Druhá ofenzíva nastala o 18 rokov neskôr, útokom smerom z Kentucky a následujúcim prechodom k mestu Nashville. Armáda v obidvoch prípadoch ofenzívu zažehnala.

Pred-Kentucká ofenzíva Edit

Objavenie slabiny blokády Tennessee Edit

Po menšom upokojení bojov na východnom pobreží a dokončenia takzvaného "No Man's Landu" a blokádou delostrelectva sa začínalo velenie armády obávať o následujúci pokrok mimozemskej armády. Po znovu obsadení štátov Illinois a Indiana malo velenie v pláne postaviť ďalšiu časť blokády až na hranici Ohia s nedobytou Pennsylvániou. Plány im však skrížila invázia mimozemských vojsk do Západnej Virgínie. Blokáda a No Man's Land museli kvôli tomuto viesť pozdĺž hranice Kentucky so Západnou Virgíniou, ale aj pozdĺž hranice s Východnou Virgíniou. Pri geografickom pohľade nastal veľký problém na ktorý začala armáda apelovať. Severná Georgia vytvorila spoločne s juhom Severnej Karolíny a Virgínie ako keby obkľúčenie východnej časti štátu Tennessee. Velenie to nazvalo Tennesseskí výbežok a predstavovalo to vážnu hrozbu. Armáda preto začala evakuáciu všetkého obyvateľstva z výbežku. Než ale armáda stihla doplniť obranu, cez Apalačské vrchy a cez mesto Kingsport začala mimozemská invázia.

Definícia Tennesseského výbežku z pohľadu mapy

1.Pre-Kentucky

Edit

Invázia do Tennesseejského výbežku Edit

Invázia a postup začal cez najmenej chránenú oblasť v No Man's Lande a to boli Apalačské vrchy. Armáda mala problém v kopcoch mimozemské vojská zastaviť a musela sa stiahnuť dole do územia v oblasti mesta Johnson City. Než stihli zaujať bojové a obranné postavenie, začal ďalší mimozemský postup, tentokrát zo severu ktorý viedol smerom cez mesto Kingsport. Armáda preto dostala rozkaz stiahnuť sa čo najviac na západ, avšak nesmeli prekročiť hranicu mesta Knoxville. Pokiaľ by sa armáda stiahla za Knoxville, postup mimozemskej armády by bol podľa odhadov zadržaný až štáte Oklahoma niekoľko stoviek kilometrov ďaleko od Tennessee. Armáda sa dala na ústup práve včas kedže im hrozilo obkľúčenie. Krátko po ich ústupe totižto začal tretí postup smerom od mesta Asheville v Severnej Karolíne ktorý opäť viedol cez Apalačské vrchy. Armáda tak smerovala tak rýchlo ako sa len dalo k Knoxville kde im zo západu krajiny smerovala na pomoc Národná garda a ďalšie divízie armády. Vo vzduchu boli najvyššie obavy velenia a v prípade neúspechu odrazenia mimozemského postupu v Knoxville boli meste Huntsville v Alabame a Bowling Green v Kentucky nachystané v silách atómové rakety ako záložný plán zastaviť mimozemský postup do krajiny.

2.First Offensive

Mimozemská armáda o dva dni plne obsadila Johnson City a dve zložky ich vojsk vytvorili bojovú líniu. Medzitým jedna časť americkej armády ustupoval na juh smerom k Pigeon Forge, zatiaľ čo zvyšné dve časti armády ustupovali po severnej a centrálnej časti k Knoxville. V tom čase už bol Knoxville evakuovaný a do mesta dorazila štvrtá časť armády z meste Cookeville a očakávala príchod ustupujúcich armád z výbežku.

3.Advance

Obrana Pigeon Forgu avšak neuspela. Mimozemské vojská pripravili ďalší nečakaný vpád do krajiny keď zahájili s dvoma časťami armády ďalšiu inváziu cez južné Apalačské vrchy a prekvapili americké jednotky v Pigeon Forge. Mimozemskú armádu na hlavnom fronte doplnila ďalšia časť armády a americká armáda ktorá ustupovala nemala inú možnosť ako sa stiahnuť za hlavnú obrannú líniu v meste Knoxville.

4.Surprise

Bod obratu Edit

Americká armáda bola nakoniec podľa plánov zatlačená za obrannú líniu v Knoxville. Bola avšak doplnená ďalšiu divíziou a smerom od Nashvillu smerovala na pomoc aj časť Národnej gardy. Národná garda takisto bránila spodok fronty na juhu v Apalačských vrchoch pri hranici s Georgiou. Z Kentucky prišla na pomoc aj Prvá Kavalérna divízia. Pri posilňovaní nezaostávali ani mimozemské vojská a pred bojovou líniou mesta Knoxville v tej dobe stálo až 6 častí mimozemskej armády. 14. apríla 2022 začala bitka o mesto Knoxville. Armáda bola už na hrane síl a vyzeralo to na rýchly pád mesta a prelomenie obrany. Na druhý deň 15. apríla však nastal zvrat a po nočnom kobercovom bombardovaní východnej časti Knoxvillu sa dala armáda na postup a postupne sa prebojovala až do centra. V noci z 15 na 16 apríla boli už mimozemské jednotky na kraji Knoxvillu až sa nakoniec podarilo armáde mimozemskú armádu v Knoxville poraziť. Po tomto víťazstve sa dali na menší ústup aj mimozemské armády na severe a juhu fronty čo hneď armáda využila a začala ich postupne tlačiť späť na východ. Proti ofenzíva a cesta k Johnson City mohla začať.

5.Battle of Knoxville