FANDOM

Bostonské vylodenie (alebo pod krycím názvom Operácia Morning Sunshine) bolo vylodenie veľkej časti armády Spojených štátov na pobreží a v prístavoch mesta Boston v štáte Massachusetts. Odohralo sa skoro ráno, približne o 4:00 AM miestneho času 2. októbra 2039. Táto operácia bola reakciou na zdrvastujúcu stratu západného pobrežia a posun nepriateľských vojsk do štátu Utah.

Príprava operácie Edit

Po strate západného pobrežia si velitelia armád začali uvedomovať že ak sa nestane zázrak tak ľudstvo v Amerike čaká vyhladenie. Prvý plán bol odraziť nepriateľský postup v meste Las Vegas v Nevade. Pre ale pomalý návrat unikajúcej armády zo západu bolo Las Vegas dobyté skorej ako sa čakalo. 95% armády malo za úlohu sa zoskupiť v štáte Nebraska kde mali vytvoriť poslednú obrannú líniu spoločne so štátmi Oklahoma, Texas, Kansas a Južná a Severná Dakota. Rok pred samotnou operáciou prišlo velenie armády ktoré malo základňu v Iowa City na nápad otvoriť "Východný front" alebo inak povedané "Východné pobrežie". Väčšina veliteľov tento nápad zamietlo ale po vstupe nepriateľských vojsk do Utahu sa stal tento plán realitou.

Na východnom pobreží boli stále pod kontrolou armády mestá ako New York a Philadelphia. Bývalí velitelia vojsk západného pobrežia navrhovali vylodiť sa v Portlande v štáte Maine. Ako argument používali velitelia nápad že pri oslobodení Mainu sa bojov na východe chytí aj Kanada a Spojeným štátom pomôže pri oslobodzovaní východného pobrežia Severnej Ameriky. Miesto vylodenia ale bolo nakoniec zmetené zo stola a vylodenie padlo na mesto Boston.

Pri plánovaní operácie ale padol ďalší problém. Na východnom pobreží sa nachádzali len 3 bojové lode , konkrétne triedy Iowa, Texas a South Dakota, takisto s dvoma lietadlovými loďami USS Lexington a USS Trump kotviacími v New Yorku. Posledné skupiny amerického námorníctva kotvili v Mexickom zálive a dostať ich cez Karibik bolo veľmi zložité. Oblasť medzi Floridou a Kubou bola pod vodou zamínovaná a medzi Kubou, Caymanskými ostrovmi a Yucatanským polostrovom sa nachádzala blokáda nepriateľských vojsk. Po niekoľkých týždňov sa zo 126 lodí podarilo na východné pobrežie dostať len 45. Takisto veľké problémy, hlavne s doletom a protileteckou paľbou mali ťažké bombardéry ktoré nedokázali na lietadlových lodiach pristáť. Preto veliteľstvo armády rozhodlo že ako základňu pre zoskupenie vylodovacej armády poslúžia Bermudské ostrovy, vzdialené niekoľko stoviek kilometrov na východ od Južnej Carolíny.

Nočný výsadok a ranná prvá vlna Edit

Približne o 20:00 boli odoslané prísne tajné správy jednotkám v New Yorku a Philadelphii o útoku na Boston. Vylodovacia armáda žiadala podporu pri útoku. 72. pluk Delta Force brániaci mesto New York mal za úlohu o 07:30 AM započať útok na mesto New Heaven v štáte Connecticut , vzdialené asi 150 km na severovýchod od New Yorku. Jednotky vo Philadelphii mali za úlohu začať tlačiť ofenzívu na sever smerom na New York a ako styčný bod malo slúžiť mesto Trenton. Útok Philadelphských jednotiek mal začať o čosi neskôr, základný čas bol určený na 11:00 alebo v prípade úspešného vybojovania Bostonu a New Heavenu o niečo skôr.

Samotné vylodenie pozostávalo z následujúcich vĺn:

  • O 23:00 sa mali nad Bostonom a štátom Massachusetts vysadiť 3 pluky výsadkárov, jeden nad mestom Medford, druhý nad mestom Lynn a tretí nad Haverhill. Pluky mali za úlohu začal robiť humbuk za nepriateľskými líniami a počas prvej fázy vylodenia poskytnúť vyloďovacím jednotkám podporu
  • Ďalší výsadkový pluk sa mal vysadiť 30 minút po vysadení prvých 3 plukov. Tento sa mal vysadiť južne od Bostonu nad Rhode Islandom v meste Barnstable. Pôvodný plán bolo vysadiť tento pluk nad lesom Myles Standish State pár kilometrov od Barnstable ale pre zlú viditeľnosť bolo miesto výsadku zmenené. Tento pluk mal na starosti zničiť sledovacie a komunikačné satelity nepriateľských vojsk
  • 1. vyloďovacia vlna - mala za úlohu vylodiť sa ako prvá v Bostone a vytvoriť zázemie pre vylodenie ďalších jednotiek. Takisto sa mala pokúsiť zatlačiť nepriateľskú defenzívu preč z Južného Bostonu a Bostonského letiska
  • 2. vyloďovacia vlna - mala sa pripojiť k prvej vlne, už na dobytom pobreží Bostonu.
  • 3. vyloďovacia vlna - mala sa pokúsiť vylodiť pri Old North Church v centre Bostonu a pomôcť prvej a druhej vlne zatlačiť útok smerom do oblasti a kampusu Harvardovej univerzity, v mestkej časti Cambridge.
  • Letecká útočná a bombardovacia letka - od prvej vlny mala poskytovať vzdušnú podporu pre všetky vlny

O 23:00 sa podarilo výsadkovým lietadlám nenápadne preletieť nad Boston. Prvý pluk sa nad Medfordom vysadil až do pristátia na zemi úplne bez povšimnutia, avšak na zemi zaznamenali senzory ich pohyb a všetka nepriateľská armáda v Bostone bola s alarmovaná. Druhý pluk už mal väčšie problémy. Mesto Lynn strážila silná proti-lietadlová technika a väčšina lietadiel bola zostrelená. Niektorým jednotkám sa však podarilo na zem bezpečne dostať. Tretí pluk to mal najťažšie. Z pôvodnej koordinácie trasy ponad Plum Island sa muselo opustiť kvôli silnej plážovej obrane a tak leteli lietadlá niekoľko kilometrov až po Haverhill cez masívnu delostreleckú paľbu. Výsadok do Haverhillu bol úspešný, avšak naspäť na Bermudy sa nevrátilo ani jedno lietadlo tretieho pluku.

O 23:30 sa nad Barnstable vysadil 4. pluk ktorý sa nestretol takmer so žiadnym odporom a satelity boli približne o 03:20 vyradené z prevádzky a radar bol pre armádu Spojených štátov, čakajúcu niekoľko stoviek kilometrov pred Bostonom čistý. Bostonské vylodenie mohlo začať.

O 03:55 spustili lode USS Arlington, USS Fort Worth a USS Arkansas delostreleckú paľbu na Bostonské prístavy. Ponorka USS Alabama nezaznamenala žiadne odpálenie nepriateľských balistických rakiet na bojové lode amerického námorníctva a preto dostali vylodovacie člny zelenú. V tom momente dostali správu jednotky nachystané v Medforde o zahájení útoku. Jednotky v Medforde sa začali postupne presúvať a snažiac sa prebojovať cez nepriateľské vojská čo najbližšie k Harvardu. Jednotky čakajúce v meste Lynn mali vyčkať až do vylodení sa prvej vlny armády a jednotky v Haverhille sa mali snažiť udržiavať pozíciu v meste. Prvá vyloďovacia vlna dorazila k pobrežiu Bostonu približne o 4:08 ráno. Z Bostonského letiska, z Castle Islandu a z Winthropu začala na nich masívna nepriateľská paľba. Desiatky lodí bolo ihneď potopených. O 4:11 sa otvorili prvé rampy vyloďovacích lodí a vojaci americkej armády tak takmer po 20 rokoch vstúpili do Bostonu. Hneď po vystúpení z lodí mala armáda už na čele obrovské straty. Vojakov takmer ihneď likvidovala masívna paľba z blokády nepriateľských bunkrov a zákopov ktorá sa tiahla pozdĺž celého pobrežia Bostonu. Väčšina vojakov spanikárila a snažila sa utiecť späť do člnov, avšak tie už boli buď zničené alebo mali mrtvého šoféra. Pomoc prišla až o 23 minút neskôr keď začalo letectvo bombardovať nepriateľské zákopy a bunkre. Takto sa trocha prečistila cesta pred postupom armády ďalej do Bostonu. Jednotka sa do 4:56 ale takmer nikam neposunula a ostala trčať na hranici 840 Summer Street, 22 Drydock Ave a pred terminálom na Bostonskom letisku. Nádeje na úspech bitky prinieslo až vylodenie druhej vlny. Štatisticky povedané: Prvá vlna nebola úspešná.

Druhá a tretia vlna Edit

O 5:10 sa k brehom Bostonu dostala druhá vyloďovacia vlna. Tá okrem vojakov a bojových áut mala už aj ťažkú techniku ako ťažké a stredné tanky. Po stretnutí sa prvej a druhej vlny začali jednotky pomaly postupovať hlbšie a hlbšie do Bostonu. Úspech bojov hlásil aj výsadkársky pluk v meste Lynn keď sa im o 5:23 podarilo dostať do mesta Revere, približne 5 kilometrov severne od Bostonského letiska. Avšak na druhej strane Bostonu, hlásil prvý výsadkársky pluk masívne straty. Nepodarilo sa im dostať ani cez mestskú časť Tufts a dokonca sa museli stiahnúť aj z Medfordu vyše na sever. Vyloďovacie jednotky začali postupovať čoraz rýchlejšie a rýchlejšie. Počas ich postupu sa stále zapájala aj letecká podpora a čistila im cestu pred nimi. Takto sa boj tiahol až do 7:30 kedy sa už očakával začiatok útoku 72. pluku Delta Force na mesto New Heaven. Avšak nestalo sa tak kedže Delta Force zachytili správu vysielanú od noci dňa predtým až po 9 hodine rannej. O 7:50 sa vylodila aj tretia vlna ktorá sa pridala k prvej a druhej vlne. Spoločne sa tak všetky armádne jednotky dostali až do Východného Bostonu, Jeffries Pointu, a takmer až do centra Bostonu. O 8:10 avšak nastal zlom.

Velenie dostalo správu že prvý výsadkársky pluk v Medforde bol zabitý. Takto sa začal silný protiútok už aj zo severného Bostonu. Keďže lietadlám začali dochádzať bomby, museli byť stiahnuté späť na lode pre doplnenie munície. Vylodovacie jednotky tak boli až do 8:50 bez leteckej podpory. Následne začali silne boje na hranici centra Bostonu a Južného Bostonu. Armáda začala pomaly strácať na sile a musela začať ustupovať späť k pobrežiu. To isté sa dialo aj vo Východnom Bostone kde sa druhý výsadkový pluk a časť druhej a tretej vlny musel začať sťahovať späť na Bostonské letisko. Keď dorazila o 8:50 letecká podpora bola už armáda takmer pri brehoch Bostonu. Navyše bomby neboli už také účinné a letectvo nezničilo ani 10% proti-útočných nepriateľských vojsk. O 9:00 zachytil konečne 72. pluk Delta Force v New Yorku správu o vylodení. Ich následný útok na New Heaven začal o 9:30. V tej dobe už boli všetky vyloďovacie vlny na pokraji síl a na samej hrane pobrežia Bostonu. Vtedy velenie prišlo s krutým a hlavne veľmi frustrujúcim rozkazom. Evakuovať všetky jednotky z Bostonu. Od 9:40 až do 10:20 prebiehalo spätné naloďovanie a útek vojakov späť na lietadlové a bojové lode na mori. O 11:00 zaznamenala Philadelphia správu o vylodení a začala rýchlu prípravu na ťaženie smerom k Trentonu. Obdržala však rozkaz o zrušení útoku. O 11:30 sa podarilo z Haverhillu dostať vrtuľníkmi tretí výsadkársky pluk a až o 14:10, štvrtý výsadkársky pluk z Rhode Islandu. V tomto bode armáda a velenie prehlásili že Bostonské vylodenie bolo neúspešné. 72. pluk Delta Force sa nakoniec z bitky o New Heaven stiahol späť do New Yorku pre správu o neúspechu vylodenia.

Dohra Edit

Bojom však koniec nebolo. Nepriateľské námorníctvo a letectvo prenasledovalo všetky námorné lode až na Bermudy ktoré boli nakoniec zničené. Väčšina námorníctva Spojených štátov stihla ujsť avšak časť bola zničená. Následné boli všetky vojenské jednotky stiahnuté do Houstonu odkiaľ im velenie priradilo štáty v ktorých sa mali pripojiť k obrannej línii Severná a Južná Dakota, Nebraska, Kansas, Oklahoma a Texas.

Veľa veliteľov po Bostonskom vylodení rezignovalo a veľa vojakov trpelo depresiami ktoré vyústili až k samovraždám. Armáde neostávalo po Bostonskom vylodení nič iné len dúfať v odrazeniu nepriateľského postupu zo západu. V Bostone utrpela armáda druhé najväčšie stráty od bitky o New York. Philadelphia ako reakciu na neúspech Bostonského vylodenia začala vyše tlačiť na dokončenie prísne tajnej EMP Tower.